Kryssning is coming up

I helgen ska jag på Kryssning med med Krister och hans kompisar + bekanta. Jag har inte varit på kryssning sedan jag var 17. Då blev jag sparkad i magen och däckade klockan 23.00 typ. Sparken kom dagen efter alltså (!). Konstig historia, konstig upplevelse. Kryssningar kan ju bara sluta på ett sätt - i total fylla. Båda jag och Krister har sagt "salongsberusade ska vi bli!". Men båda han och jag och alla andra vet ju att slå slutar inte fallet när man åker på kryssning. Jag ser framför mig karaokesång i underkläder och klättring på taket. Typ, alltså. Ni förstår ju att kvällen kommer inte sluta normalt. Och det är väl det som är charmen?

I övrigt har det varit en oerhört lugn och skön helg. Lagat mat, kollat film, försökt shoppa och sovit. Lekt med katterna. Jag känner mig utvilad som aldrig förr. Har spenderat kvällen över en fika med Anki. Det var trevlig. Vi umgås alldeles för sällan. Det blir så när man har halva Sverige som avstånd emellan. Och det suger. For sure...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0