Fixerad

Vad ska du se fram emot när du väl flyttat då? säger min kille efter att jag tjatat om flytten under en obegränsat lång tid. Och han har rätt. Jag lever typ för att flytta nu. Jag spanar soffor på nätet, lägger undan pengar och tänker hur jag ska inreda. Jag letar panelgardiner och kuddar och badrumshanddukar och jag tänker på vilken bild jag ska printa stort och montera på kapa på jobbet. Jag försöker visualisera mitt framtida hem. Men tänk om det inte blir så bra som jag vill? Tänk om kommunikationen suger mer än planerat, tänk om grannen klagar på min musik och tänk om jag jag inte alls lyckas inreda som jag vill. Då står jag där med drömmen som fallit platt. Men så kommer det inte bli, eller hur?

Hur som helst försöker jag göra en budget för hur jag ska ha råd med soffa, säng och plasma-tv utan att ta på avbetalning. Min första tanke är egentligen att lägga lite mer pengar på soffa och mindre på övrigt. Soffan är ju liksom grejen på något sätt. Och jag har hittat en fin. 8000 kr. Hm... Men det kanske är värt det, man har den ju lång tid. Just nu spanar jag för fullt, men snart är det dags att boka. Sex veckor kvar till flytt. Jag räknar dagarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0