Nostalgi

Jag är väldigt glad över att jag sparat gamla böcker och anteckningar från när jag var yngre. Städade lite idag och hittade en gammal bok från 9an där alla fick skriva något till mig. I boken kan man läsa följande:

"Hej Snuttis! Jag kommer sakna vissa delar av dig, jag tror du vet vad, t.ex käftsmällarna, dom tyckte jag om".

"Tjena Rebecca! Vi har känt varandra sen dagis, eller hur? Och sen har vi gått tillsammans i Oxbacksskolan och Blombackaskolan. Men nu ÄNTLIGEN kommer vi att skiljas. Kanske för alltid! Du har valt Täljegymnasiet och jag har valt Västergårdsgymnasiet. Jag valde teknikprogrammet. Hej då, Rebecca!"

"Hej Becca. Hoppas du haft roligt under 7-9, du är en snäll person, fast du hatade mig i 7-8".

"Jag vet att du kommer träffa den som reser sig för damerna och kallar sig kuk.... eller nåt. Men jag kommer sakna dina klappar på kinden".

Haha. Jag hade många roliga i min klass, det märker man.

Hittade även en anteckningsbok från när jag var 17. Följande saker kunde man hitta:

"Disco på Kulturhuset. Kul att dansa, men riktig fjortisvarning! Phasio spelade".

"På bio med Jonathan. Haha.... *censur*"

"Tyskaförhör. Var på fest. Fick en ros av en kille som heter Jocke. Mkt söt!"
(blev senare min pojkvän)

"Träffa Jocke. Kollade på tv typ. Jonathan blev sur på mig. What ever".

"Terrordåd mot USA! 2 flygplan i World Trade Center och 1 i Pentagon. SJUKT!!"

"Tjaffsade med Jocke. Dryg som fan!"

"Salskrivning i Svenska. Mellan 12.30-15.30. SLUT MED JOCKE!"
(haha, älskar blandningen av salstenta och det faktum att det tog slut med min pojkvän)

"Förfest hos Jonte. Fest i bygdegården. Jag och Madde blåste Philip. Kåt jävel."

Haha, det här har verkligen gjort min kväll. Var man mycket roligare när man var yngre eller är det för att man skrev som en fjortis som det blir mycket roligare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0