Deckarmånad

Jag har börjat läsa ordentligt igen. På den gamla goda tiden, när jag var yngre och det kändes som om jag hade all tid i världen, så läste jag 4-5 böcker i veckan. Hängde ofta på biblioteket och jag och min gamla barndomskompis Tezz satt ofta hos varandra och läste. Ju äldre jag blivit desto färre böcker har det blivit, tråkigt nog. Allt annat har kommit emellan. Men nu har läslusten vaknat igen och jag fokuserar nu starkt på deckare. Började egentligen med att jag läste Stieg Larsson-serien och där lades ribban ganska högt. Är svårt att slå dom. Men nu är det Liza Marklunds böcker jag börjat läsa. Igår när jag drog hem tidigare från jobbet eftersom det kändes som om 10 betongarbetare jobbade på mitt huvud, passade jag även på att smita in på Akademibokhandeln i Södertälje. Inhandlade Studio Sex av Liza Marklund och även en samlingsbok med Elvis, min favoritserie. Och nu när jag ligger här sjuk i min säng finns det nog inget bättre än att dricka té och läsa en deckare eller en serie.

Mitt mål är att börja fokusera på dom saker i livet jag mår bra av och skita i allt som stressar och pressar mig. Efter allt som hänt på senaste tiden är det det enda jag kan göra. Hälsan kommer ju trots allt först. Har man inte den har man ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0